Vanlige spørsmål og svar

Hvor ligger Serviteurs butikk?
Vi har per i dag ingen butikk, og leverer kun varer direkte fra vårt lager. 


Er det mulig å hente varene selv?
Henting av varer på vårt lager på Bjørkelangen er mulig, men må avtales spesielt ved å ringe kundeservice. Det er dessverre ikke mulig å hente varer på vårt kontor i Oslo. 


Hvor lang tid tar det å få varer levert?
Les om våre generelle leveringstider her, eller logg inn på «Min side» for å se status på dine bestillinger. 


Hva er fraktkostnaden?
Informasjon om våre fraktfrigrenser og fraktkostnader finner du her


Hva gjør jeg om jeg ønsker å returnere en vare?
Husk at alle returer skal forhåndsavtales med Serviteur, og returneres i originalemballasjen uten anmerkninger. Varer som returneres uten avtale, vil ikke bli kreditert. Dette gjelder også når returen skyldes transportskade og reklamasjon. 

Ønsker du å melde inn en transportskade, har du en reklamasjon eller ønsker du å returnere en vare fyller du ut skjemaet her. Kundesenteret vil deretter ta kontakt i løpet av en virkedag, og du vil motta en skriftlig bekreftelse på det som er avtalt.


Hva gjør jeg om jeg får et produkt som har en transportskade?
Husk å melde inn skaden/reklamasjonen snarest, og senest fem dager etter mottakelsen av varene. Etter dette kan Serviteur fraskrive seg ansvar for skaden eller mangelen.  

Ta bilde av skaden og fyll ut skjemaet her. Kundesenteret vil deretter ta kontakt i løpet av en virkedag, og du vil motta en skriftlig bekreftelse på det som er avtalt.


Hvem betaler frakten ved retur?
Serviteur betaler frakten ved returer som skyldes transportskade eller reklamasjoner, forutsatt at returen er forhåndsavtalt med Serviteur. Serviteur betaler ikke frakt for varer som returneres uten avtale, uavhengig av returårsak.  

Ønsker du å melde inn en transportskade, har du en reklamasjon eller ønsker du å returnere en vare fyller du inn skjemaet her. Kundesenteret vil deretter ta kontakt i løpet av en virkedag, og du vil motta en skriftlig bekreftelse på det som er avtalt.


Hvilken emballasjeløsning er mest miljøriktig?
Det finnes ikke noe enkelt svar på dette. Hvilket image du ønsker at butikken skal ha, og hva du vil oppnå og signalisere med emballasjen legger føringer for hvilken løsning du bør velge. Ta kontakt, så hjelper vi deg å finne emballasjen som passer ditt behov og som samtidig er et miljøtilpasset alternativ. Les mer om emballasje og miljø her.

 
Gode tilbud på mail? Meld deg på vårt nyhetsbrev